Tento prášek má více antioxidantů než borůvky, více železa než špenát a vitamínu A jako mrkev

Existuje zelený prášek, který obsahuje tolik klíčových antioxidantů, enzymů, vitamínů a minerálních látek než 5 porcí ovoce a zeleniny.

Mnozí z vás ho už vyzkoušeli a nevědí si ho vynachválit. Řeč je o jedné ze superpotravin, kterou znali již staří Aztékové jako úžasný zdroj zdraví, síly a vitality.

Obsahuje velké množství bílkovin a z tohoto důvodu se doporučuje pro vegetariány a ty, kteří jedí málo masa. Co to přesně je, odkud tato potravina pochází a co s námi ve skutečnosti dělá?

 

O tom všem vám dnes blíže povíme v tomto článku.

Co je spirulina

Spirulina patří mezi sinice, ale spíše je známá jako modro-zelená řasa. Je právem pojmenována podle své jasné barvy.

Mnohé z jejích pigmentů mohou být prospěšné a biologicky dostupné, včetně betakarotenu a chlorofylu.

Stejně jako suchozemské rostliny, i tato řasa produkuje kyslík při fotosyntéze a je přeplněná množstvím prospěšných výživných látek.

Odkud pochází tato sinice?

Sinice mohou nacházet v téměř každém suchozemském a vodním biotopu – v oceánech, sladké vodě, vlhké půdě, dočasně mokrých skalách na poušti, na holých skalách a půdě, dokonce i na antarktických skalách.

Nejkomerčnější produkty americké spiruliny jsou sklizeny z břehů Havaje a Jižní Ameriky. Pak se prodávají jako granule, prášky, pilulky a vločky, buď samostatně nebo jako jejich směsi.

Přínosy spiruliny

Spirulina obsahuje téměř 60% bílkovin a představuje skvělou alternativu za kompletní zdroj živočišných bílkovin.

Stejně se o ní říká, že je jedním z mála rostlinných zdrojů obsahujících vitamin B12. Je to životně důležitý vitamin, který většině vegetariánům chybí v jejich stravě.

Je bohatá na zdravé tuky, jako jsou kyselina alfa-lipoová ALA (omega 3), kyselina linolová LA (omega 6), kyselina gama-linolenová GLA (pomáhá při zánětu) a kyselina dokosahexaenová DHA (primární složka mozku).

1 gram spiruliny obsahuje:

  • o 3100% více betakarotenu (vitamínu A) jako mrkev
  • o 5500% více železa než špenát
  • o 600% více bílkovin než tofu
  • o 280% více antioxidantů než borůvky

Spirulina obsahuje vitamíny B1 (thiamin), B2 (riboflavin), B3 (nikotinamid), B6 ​​(pyridoxin), B9 (kyselin listová), vitamin C, vitamin D a vitamin E.

Je skvělým zdrojem vápníku, draslíku, chrómu, mědi, hořčíku, manganu, fosforu, selenu, sodíku a zinku.

Mezi další přínosy spiruliny patří:

  • zmírňuje příznaky alergie
  • posiluje imunitní systém
  • reguluje vysoký krevní tlak
  • reguluje hladinu cholesterolu
  • chrání před rakovinou
  • podporuje růst zdravé bakteriální flóry ve střevech
  • snižuje riziko vzniku šedého zákalu a makulární degenerace související s věkem
  • působí protizánětlivě a antibakteriálně
  • zvyšuje antivirovou aktivitu proti HIV, herpes a hepatitidě
  • zvyšuje inzulínovou rezistenci
  • chrání před chemoterapií, která způsobuje poškození jater

Jak se spirulina užívá

Nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak můžete spirulinu užívat, je ve formě granulátu, tablet nebo přidáním 1/4 lžičky čistého prášku do svého smoothie.

Začněte s malým množstvím. Chuť se vám může na poprvé zdát být trochu sladká, a ne až tak lahodná.

Spirulina se také prodává jako ochucená a jako balený bílkovinný prášek.

Upozornění:

Vysoce kvalitní spirulina k zakoupení u nás v e-shopu

 

Zdroj: http://fitlife.tv

[Převzato z]

Štítky .Záložka pro permanentní odkaz.
   

Sledujte nás na Facebooku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *